Aquest dijous 2 de març el Consell Plenari del Districte de Sants Montjuïc debatrà sobre les obres de millora que s’han de fer a la plaça dels Països Catalans i sobre la situació legal de l’hotel que s’ha començat a construir al carrer Creu Coberta i que no està afectat per la restricció fixada per l’Ajuntament. Les dues qüestions, incloses en l’ordre del dia, les planteja el grup municipal de la CUP-Capgirem Barcelona.
Sobre la plaça Països Catalans, la CUP ha proposat el text d’una declaració instant el Districte a iniciar, un procés participatiu perquè el veïnat pugui determinar quines són les invervencions per recuperació i millorar aquest espai. La proposta reclama que el procés de participació es posi en marxa abans d’acabar l’any 2017. L’objectiu -diu la CUP- és que la plaça esdevingui un espai públic útil als barris de l’entorn.
En el torn de preguntes que respondrà la regidora de Sants-Montjuïc, Laura Pérez, la CUP també ha presentat una qüestió relativa a l’hotel de Creu Coberta i a altres possibles casos que es puguin donar al districte. Pregunta la formació anticapitalista si el govern municipal “ha verificat o pensa verificar si als barris del districte ens trobem o ens trobarem amb algun altre cas d’establiment hoteler no previst com ha passat amb el de Creu Coberta?”.2800

