
La Unió General de Treballadors ha convocat una vaga de sis dies en el servei de neteja a Barcelona, del 24 al 29 d’abril del 2022. La protesta afectarà serveis essencials, especialment la recollida d’escombraries i la neteja de la via pública just l’endemà d’una diada de Sant Jordi que es preveu multitudinària als carrers de la ciutat, després de dos anys de restriccions a causa de la pandèmia.
Amb l’aturada, el sindicat reclama un increment salarial “just i d’acord amb les pujades anuals” de l’IPC, segons informen en la convocatòria de la vaga. La crida a la vaga es manté després de la reunió de la Taula negociadora que s’ha fet aquest dimecres, 20 d’abril.
Concretament, la vaga de la neteja està convocada a partir de les 21 h del diumenge 24 d’abril i la convocatòria s’allarga fins a les 21 h del 29. UGT vol així pressionar l’Ajuntament de Barcelona perquè forci les empreses adjudicatàries a millorar de les condicions salarials. El sindicat crida 4.000 treballadors de la neteja a la vaga contra una congelació salarial que, diuen, es manté des del 2018.
Els professionals formen part de les següents empreses:
- FCC Medio Ambiente SAU
- Corporación CLD Servicios Urbanos de Tratamiento de Residuos
- Urbaser
- Prezero España (abans Cespa)








Leave a Reply