
[simple-audioplayer title=»ESCOLTA LA NOTÍCIA» subtitle=»El regidor Marc Serra anuncia l’inici d’obres del carri bici de Gran Via» mp3=»https://www.ivoox.com/marc-serra-anuncia-les-obres-del-carril_md_105271070_wp_1.mp3″ color=»#fe6800″ image=»https://radiohostafrancs.cat/wp-content/uploads/2023/06/logo-rh-player-100.png»]
El regidor del Districte de Sants-Montjuïc, Marc Serra, ha anunciat que el 17 d’abril s’iniciaran les obres de construcció del nou carril bici de la Gran Via entre la plaça d’Espanya i la plaça Cerdà.. Ho ha dit en l’última sessió del Consell de Barri d’Hostafrancs del mandat municipal, feta el 27 de març al Casinet. És la data definitiva després dels diversos retards que ha patit aquest projecte degut a les dificultats tècniques. Serra va explicar les obres del carril bici ja estan planificades i que es faran segur perquè “el projecte ja ha passat pel Comitè d’Obres”, la qual cosa, permet establir un calendari per trams d’execució.
El projecte consisteix en baixar el carril bici que ara està a la vorera a la calçada i que passarà a ocupar espai del lateral de la Gran Via. Les obres començaran pel costat muntanya, és a dir pel barri d’Hostafrancs i es faran per trams i s’iniciaran amb el calendari següent:
- del 17 al 24 d’abril des de carretera de la Bordeta fins al carrer de Sant Roc
- a partir del 24 d’abril, des de Sant Roc fins a Sant Pere d’Abanto
La previsió es haver completat el carril bici del costat d’Hostafrancs el dia 22 de maig. Serà unidireccional en el mateix sentit de circulació dels cotxes. L’altre sentit, al lateral del cantó mar de la Gran Via, es farà al llarg del mes de juny.
El regidor va explicar que les obres s’han anat enderrerint perquè ha estat dificultós establir les actuacions per cada tram, ja que cadascun d’aquests són de diferents amplades i ha calgut més temps per traçar el carril en cada cas. A més, ha puntalitzat que, com que el carril bici baixarà a la calçada, deixarà més espai lliure a la vorera i ha assegurat que serà per als vianants, no per ampliar les terrasses de bars i restaurants. I ha afegit que “els contenidors pujaran a la vorera” per fer-los més accessibles.

El regidor de Sants Montjuïc, Marc Serra, en l’últim Consell de Barri d’Hostafrancs del mandat municipal 2019-2023 | Imatge: Ajuntament de Barcelona
▶ VÍDEO
Sessió completa de l’últim Consell de Barri del mandat
27 de març de 2023







