Canvi d'imatges aleatori

La intel·ligència artificial, estrella del Mobile World Congress

[simple-audioplayer title=”ESCOLTA LA NOTÍCIA” subtitle=”” mp3=”https://www.ivoox.com/intel-ligencia-artificial-estrella-del-mobile-world-congress_md_124847453_wp_1.mp3″ color=”#fe6800″ image=”https://radiohostafrancs.cat/wp-content/uploads/2023/06/logo-rh-player-100.png”]

El Mobile Wold Congress omple aquest any els 240.000 metres quadrats que sumen els 8 pavellons del recinte de Fira de Barcelona a la Gran Via de l’Hospitalet. Des d’aquest dilluns i fins dijous 29 de febrer la GSMA, l’entitat organitzadora, espera rebre uns 95.000 assistents. Es calcula que més del 40% dels visitants ja no estan directament vinculats amb la indústria della telefonia mòbil sinó amb sectors tecnològics d’ambits més amplis com la salut, les industries de l’entreteniment i d’altres. Enguany, les novetats en intel·ligència artificial tindran un pes important en el congrés més gran de tots els que es fan cada any a Barcelona.

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat que el seu executiu impulsarà la creació d’un model fundacional de llenguatge d’intel·ligència artificial entrenat específicament en castellà i les llengües cooficials”. Ho ha dit durant el discurs inaugural del Mobile World Congress (MWC), celebrat aquest diumenge a la nit a la Sala Oval del Museu Nacional d’Art de Catalunya. Sánchez ha detallat que el projecte es farà en col·laboració amb la Reial Acadèmia Espanyola (RAE), l’Associació d’Acadèmies de la Llengua Espanyola (ASALE) i el Barcelona Supercomputing Center per tal de crear un codi d’IA “obert i transparent”.

Coincidint amb l’inici del Mobile 2024, el president de la Generalitat, Pere Aragonés, també fa fer un altre anunci: la reserva de més de 1.000 milions d’euros per a recerca innovació en els pressupostos de la Generalitat per aquest any, pressupostos que el govern d’Esquerra Republicana negocia, sobretot, amb el PSC.

Aquesta edició del Mobile tindrà 2.400 expositors provinents de 200 països de tot món. El saló recupera totes les grans marques del sector, com Google, IBM, Samsung o Huawei, que tindrà l’estand més gran de la fira. També hi serà per primera vegada China Telecom o l’especialitzada en fibra òptica YOFC.

Entre les novetats tecnològiques d’aquesta edició també es presentaran avenços en xarxes no terrestres, més enllà del 5G i del nou 6G, i la presentació del primer cotxe volador de la companyia Alef Aereonàutics.

La situació de sequera també es farà notar al Mobile. Els organitzadors volen que els assistents siguin conscients de la situació de manca d’aigua que viu Catalunya, se’ls demana que facin un ús responsable de l’aigua mentre visiten la ciutat. De fet, en aquesta edició al recinte firal no hi haurà fonts i hi haurà menys decoració de l’habitual.

Mobilitat i transport públic

Amb motiu del Mobile World Congres hi ha algunes afectacions de mobilitat i estacionament i es reforça el servei de transport públic. Fins a les 22.00 hores de dijous, 29 de febrer, es prohibeix l’estacionament a l’avinguda de la Reina Maria Cristina (ambdós costats).

Durant la celebració del congrés es reforcen els serveis de metro i de Ferrocarrils de la Generalitat per donar resposta a l’increment de la demanda i fer més àgils els desplaçaments dels assistents. També hi ha un servei d’autobús llançadora que connectarà l’avinguda de la Reina Maria Cristina i la Fira Gran Via, on té lloc l’esdeveniment.

Visited 16 times, 1 visit(s) today

Canvi d’imatges aleatori