
L’estació de Sants no canviarà de nom, ni afegirà a la seva denominació el nom de la soprano Montserrat Caballé ni cap altre. Aquesta és la impressió generalitzada després que representants institucionals i entitats de Sants-Montjuïc han rebutjat de ple la proposta del PP per rebatejar aquesta infraestructura. Les múltiples mostres de rebuig a un canvi de nom fan inviable que el ministeri de Transports, de qui depén l’estació, prengui una decisió com aquesta.
La qüestió va arribar a l’Audiència Pública del Districte, celebrada aquest dijous 11 d’abril. Una veïna va defensar la continuïtat del nom «Estació de Sants» perquè «Sants no vol perdre la identitat» i la regidora del Districte Raquel Gil, del PSC, va estar-hi d’acord. En l’àmbit municipal, a més de la regidora Raquel Gil (PSC), el regidor president del Consell de Districte, Marc Serra (BComú) i Neus Munté, regidora de TriasXBarcelona-Junts adscrita a Sants-Montjuïc, han expressat públicament el seu rebuig a la idea. Esquerra Republicana ja va votar-hi en contra a la mateixa comissió de Transports del Congrès dels Diputats quan el PP van plantejar la proposta, que no va tenir el vot favorable de cap altre grup excepte l’extrema dreta de Vox.
Pel que fa al teixit associatiu, s’hi han pronunciat en contra diversos representants d’entitats, com la presidenta del Secretariat d’entitats, Lluïsa Erill, i el coordinador de la Lleialtat santsenca, l’historiador Agus Giralt.
Nombrosos veïns d’Hostafrancs i de Sants han manifestat també a través de les xarxes socials i de Ràdio Hostafrancs el seu desig de que l’estació de Sants segueixi sent oficialment «Estació de Sants», sense cap afegitó.
El mateix ministre de Transports, Oscar Puente, preguntat per la qüestió a Catalunya Ràdio havia dit que una decisió així requeriria «el consens amb el territori», i en poques hores ha quedat clar que aquest consens no existeix.







