Descripció 1 Descripció 2 Descripció 1

El Palau del Vestit, a tocar de plaça Espanya, acollirà un equipament de barri l’any 2029 L'alcalde, Jaume Collboni, ho ha explicat a representants veïnals de la Font de la Guatlla i d'Hostafrancs en una reunió a la Casa Gran aquest dimarts

ESCOLTA LA NOTÍCIA
[ivoox id=»170384568″ color=»#555″]

L’anitc Palau del Vestit, un dels pavellons de Fira de Barcelona, situat a la Gran Via entre la plaça d’Espanya i el carrer de Mèxic, acollirà un equipament comunitari de 1.100 m2 que donarà servei sobretot al barri de la Font de la Guatlla i també al barri d’Hostafrancs que té tot just al davant. L’Ajuntament de Barcelona ha anunciat la inversió de 2,5 milions d’euros en aquest espai amb la previsió de que el nou equipament estigui a punt l’any 2029 pel centenari de l’Exposició Internacional. Aquest dimarts el mateix alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, acompanyat de la regidora de Sants-Montjuïc, Raquel Gil, ha informat directament d’aquest pla als representants veïnals i del teixit associatiu de la Font de la Guatlla i d’Hostafrancs, en una reunió convocada a la seu de l’Ajuntament, a la plaça de Sant Jaume. El mateix dimarts la Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Mobilitat i Habitatge de l’Ajuntament de Barcelona ha donat llum verda, amb els vots a favor del PSC, ERC i Junts, al Pla Especial Urbanístic i de Millora Urbana (PEiMU) de l’àmbit del Pavelló del Vestit, a la Font de la Guatlla.

El pla especial delimita un àmbit de 7.447 m2 amb un sostre màxim de 16.000 m2, dels quals 1.100 m2 de sostre es destinaran a fer un equipament comunitari polivalent. L’aprovació i l’anunci d’aquest nou equipament coincideix en el temps amb el procés de participació que està en marxa per concretar definitivament l’Espai Diputació que també construirà l’Ajuntament al terreny municipal ubicat entre els carrers de la Creu Coberta i Tarragona, a Hostafrancs.

En el cas de la Font de la Guatlla, el barri té la reivindicació històrica d’ampliar l’oferta d’espais d’ús comunitari al barri, que fins ara només compta amb el Centre Cívic Font de la Guatlla, al carrer del Rabí Ruben. Hi ha consens en què el nou espai de la Font de la Guatlla sigui un lloc de trobada i per a la promoció d’activitats formatives culturals i socials que fomentin la cohesió comunitària i la participació veïnal. Entre els usos proposats hi hauria el de ser un espai destinat, en part, a persones grans, però obert a totes les edats, especialment als joves, amb una clara vocació intergeneracional. Per respondre a aquesta diversitat d’usos, el nou equipament hauria d’incloure sales polivalents per a activitats, tallers i reunions; aules TIC i per a formació; sala àmplia per activitat física; cuina i cantina comunitària; zones de descans, lectura, i per dur-hi a terme activitats socials i zones de treball compartit.

Un equipament de barri en marxa pel 2029

El projecte de definició de l’equipament avançarà de manera simultània al de la rehabilitació de tot el Palau. Al llarg de 2026 cal definir-ne tant el projecte executiu com el programa funcional. Les obres començarien el segon trimestre de 2028 i la implantació de l’equipament, com la renovació de tot l’edifici, estaria a punt pel centenari de l’any 2029.

El Palau del Vestit és un edifici de 1927, obra dels arquitectes Josep Maria Jujol i Andrés Calzada, que forma part del conjunt històric de la Fira de Barcelona. Malgrat les diverses intervencions i transformacions fetes durant el segle XX, la façana històrica es conserva i es vol integrar en un projecte modern, adaptat al centenari de l’Exposició Internacional de 1929.

Visited 126 times, 1 visit(s) today

Leave a Reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Copyright © 2026 | Associació de la Ràdio Comunitària d'Hostafrancs | Frankfurt News by ThemeArile

RÀDIO HOSTAFRANCS
Emissió en directe
EN DIRECTE