
L’espai de presentacions de la llibreria Abacus, a la planta superior del Mercat d’Hostafrancs, va ser l’escenari escenari del pòdcast especial final de temporada de ‘La Fàbrica dels Sons’, el taller de pòdcast de Ràdio Hostafrancs destinat a alumnes d’Educació Primària i d’ESO. El pòdcast es va fer en directe i cara al públic dissabte 13 de juny. Hi van participar els sis alumnes que han seguit el primer taller, entre els mesos d’abril i juny: el Mir, la Joana, l’Àlex, el Samuel, el Yunnan i el Félix. Entre el públic, els pares i altres familiars dels alumnes del taller.
Els infants talleristes van entrevistar la jove cantant Neus Cot, la veu del conjunt The Quiets, un grup de versions format per estudiants de música. Dos dels alumnes, que també estudien música, van interpretar peces en directe amb el violoncel i el teclat. També hi va participar una de les encarregades de la llibreria Abacus, que va conversar amb la monitora del taller, la periodista Anna Murgadas.
Educació mediàtica i diversió els dissabtes al matí
El taller es va iniciar el dia 11 d’abril. Han estat un total de 9 sessions de les quals han sortit 10 pòdcasts, inclòs l’especial de l’últim dia, el 13 de juny. Durant aquest temps, els alumnes han après i han portat a la pràctica la redacció i locució de notícies, la realització d’entrevistes o l’elaboració i enregistrament de falques de publicitat. El taller també ha inclòs un exercici pràctic per detectar informacions falses, contrastant degudament les fonts. Davant els micròfons, els alumnes han posat de manifest les seves preferències de lectura i música, entre d’altres.
El taller ‘La Fàbrica dels Sons’ tornarà a la tardor
Ràdio Hostafrancs reprendrà el taller de pòdcast i ràdio La Fàbrica dels Sons a l’inici del proper curs escolars, en sessions de dissabte al matí. El taller funcionarà des del mes d’octubre fins a la setmana prèvia de Nadal. Per a la nova temporada s’han previst dos grups amb els horaris següents:
-
GRUP 1: dissabtes 10.00 h
-
GRUP 2: dissabtes 11.30 h
Cada grup estarà integrat per un màxim de 6 alumnes. La durada de les sessions és de 75 minuts. Ell lloc on s’imparteix el taller és l’estudi de Ràdio Hostafrancs ubicat ala Fundació Cultural Hostafrancs (c. Torre d’en Damians, 6).
El preu de la inscripció en el taller ‘La Fàbrica dels Sons’ és de 65 €. Per a formalitzar la inscripció es pot contactar a través del correu electrònic taller@radiohostafrancs.cat i també trucant o enviant missatge de WhatsApp al 695 145 008.







ESCOLTA TOTS ELS CAPÍTOLS DEL PÒDCAST









Leave a Reply