
Foto: Ràdio Hostafrancs
[simple-audioplayer title=»ESCOLTA EL PODCAST» subtitle=»Declaracions de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau (06-05-2023)» mp3=»https://www.ivoox.com/ada-colau-8216-obrim-carrers-8217-no-es-revisable_md_107700622_wp_1.mp3″ color=»#fe6800″ image=»https://radiohostafrancs.cat/wp-content/uploads/2023/06/logo-rh-player-100.png»]
L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, assegura que la mesura ‘Obrim carrers’ que s’aplica cada cap de setmana a l’eix Creu Coberta Sants des de l’any 2021 «no és revisable». En declaracions a Ràdio Hostafrancs la candidata a la reelecció en les eleccions del proper 28 de maig, respon d’aquesta manera a les formacions polítiques que proposen que tornin a circular vehicles els caps de setmana per aquesta via que travessa el Districte de Sants-Montjuïc.
Colau ha afirmat que ‘Obrim carrers’ és «una conquesta veïnal, que converteix el que era una carretera en un passeig». «Ningú no podrà tornar a enrere i nosaltres ens presentem perquè aquesta experiència no només es consolidi, sinó que vagi a més», assegura l’alcaldessa.
Revocació de llicències del bloc turístic del carrer Tarragona
En una atenció als mitjans de comunicació, Colau ha explicat la retirada de 69 de les 120 llicències de pisos turístics a l’edifici d’Immobiliària Gallardo al carrer de Tarragona 84-90. Aquesta anul·lació de llicència es basa en el fet que la llei actual permet retirar els permisos si l’activitat econòmica no s’inicia en un període de tres mesos. L’alcaldessa ha confirmat a Ràdio Hostafrancs que la seva formació Catalunya en Comú i el govern d’Esquerra Republicana a la Generalitat estan en converses amb vistes a una possible modificació de la llei que permeti a l’Ajuntament de Barcelona poder revocar llicències, ja que ara aquestes queden vigents a perpetuïtat.
Pla d’inversions urgents a la xarxa ferroviària d’Adif
Ada Colau s’ha referit també a la greu crisi del transport ferroviari gestionat per Adif i Renfe al servei de Rodalies i demana al govern de l’Estat que activi un pla de xoc amb inversions urgents a la xarxa ferroviària, com es va poder fer en altres casos en una situació excepcional com va ser la pandèmia.
ÀUDIO | Declaracions d’Ada Colau sobre la crisi de Rodalies i sobre el bloc turístic del carrer Tarragona

Foto: Ràdio Hostafrancs







