
L’accés a Montjuïc es veurà sotmès a restriccions severes dins del dispositiu de seguretat i mobilitat que es desplega amb motiu de la visita del papa Lleó XIV. Les afectacions més dures seran dimarts 9 de juny, data en què se celebrarà un acte multitudinari a l’Estadi Olímpic Lluís Companys. A partir de les dotze del migdia d’aquest dia, quedarà tallada la circulació a tota la muntanya de Montjuïc. L’accés als entorns de l’Anella Olímpica estarà restringit exclusivament a vehicles acreditats, amb controls fixos de la Guàrdia Urbana a l’avinguda de la Reina Maria Cristina, el carrer de Lleida, la plaça de Carlos Ibáñez i el carrer del Foc.
Així mateix, s’ha prohibit l’estacionament de tota mena de vehicles, incloses motos i bicicletes en vorera, des de les set del matí de dilluns dia 8 fins a la matinada de dimecres. Les vies afectades són el passeig Olímpic, l’avinguda de l’Estadi, el carrer Jocs del 92 i el vial de l’Olivera.
Pel que fa al transport públic, Transports Metropolitans de Barcelona reforçarà les línies de metro que donen servei a la zona entre un 30 i un 50%. A més, s’habilitarà un servei especial de bus llançadora amb vehicles articulats entre la plaça d’Espanya i l’Estadi Olímpic. Cal tenir en compte que les línies regulars 13, 55, 125 i 150 patiran desviaments o retallades en el seu itinerari habitual.
Com a consells pràctics per a la ciutadania, els serveis municipals recomanen:
- Planificar els desplaçaments amb antelació i prioritzar l’ús de la xarxa ferroviària.
- Consultar els canals oficials de mobilitat per a actualitzacions en temps real.
- Recordar que l’accés privat a l’Anella Olímpica estarà totalment tancat i els serveis de mobilitat compartida estaran regulats dins del perímetre de seguretat.








Leave a Reply