Canvi d'imatges aleatori

El ‘cor’ del rellotge de l’Alcaldia, a la vista La seu del Districte mostra el mecanisme original de 1921 que es va haver de substituir l’any 1987 pels danys causats per una tempesta

La maquinària original del rellotge del campanar de l’Alcaldia està exposada en una vitrina situada al soterrani del mateix edifici de la seu del Districte, al carrer de la Creu Coberta núm. 104. El mecanisme del rellotge es va haver de substituir pels danys causats per una tempesta l’any 1987. Recentment les peces originals del rellotge s’han restaurat per ser mostrades al públic. La vitrina amb l’antic mecanisme del rellotge està situada al costat de les escales que donen accés a la Sala Anselm Cartañà.

El rellotge original data de 1921. La torre del campanar és més estreta que el cos lateral sobre el qual s’aixeca, uns vint metres per sobre de la teulada que l’envolta. No l’havia dissenyat pas així Ubald Iranzo en els plànols de l’any 1908. Però així es va inaugurar el 1915, amb més ornamentació de la prevista i coronada per una estructura metàl·lica amb un parell de petites campanes.

El rellotge no hi va arribar fins sis anys després, obra de Manufacturas Blasco, un taller del poble de Roquetes (Baix Ebre) especialitzat en rellotges públics. Segons va informar La Vanguardia, per la Festa Major d’Hostafrancs del 1921, les entitats Centre Nacionalista Sang Nova i Reunió Familiar van organitzar un concert homenatge al tinent d’alcalde Josep Carabén, besavi del cantant del grup Mishima, per haver aconseguit que s’inaugurés aquest rellotge públic.

L’any 1987, el campanar va fer de parallamps i el rellotge va quedar força malmès, així que perquè continués marcant les hores es va haver de substituir tot el mecanisme intern.

Per fora són quatre rellotges, un per cada banda de la torre. Les campanes toquen als quarts i les hores en punt. Però no són les úniques al barri d’Hostafrancs, on també sonen cada hora les campanes de l’església del Sant Àngel Custodi.

Visited 26 times, 1 visit(s) today

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Canvi d’imatges aleatori