
Foto: Ràdio Hostafrancs
El canvi en la mobilitat de l’entorn de l’estació de Sants, serà una realitat en el mes de juliol. Serà el moment en el qual el gruix de la circulació de vehicles , tant els que circulin en sentit Besòs com els que avancen cap al sector Llobregat, passarà al costat mar de l’estació de Sants, és a dir a tocar del parc de l’Espana Industrial. Es posaran en funcionament els dos carrils previstos en cada sentit: un per a busos i l’altre per a cotxes. Aquesta informació i altres detalls de les obres que es fan a la zona de l’estació es va donar en la sessió del Consell de Barri d’Hostafrancs aquest dilluns 17 de juny. Ho va explicar Mònica Mir, de l’empresa municipal d’inversions, BIMSA.
Semàfors i canvis de parades de bus
La nova mobilitat comportarà instal·lar semàfors entre el carrer del Rector Triadó i l’àmbit de l’estació per facilitar el pas dels vianants. Amb el canvi de la circulació de vehicles aquest mes de juliol canviaran també el recorregut per la zona i les parades de les línies de bus H10, 27, 78, 109 i 115. Aquestes línies passaran també al nou vial del costat mar.
Al gener, les obres d’Adif
Les obres de canvi de movilitat que està fent l’Ajuntament de Barcelona a l’entorn de l’estació de Sants, finalitzaran completament el mes de setembre. Són el preàmbul de la primera fase de treballs que començarà l’ens estatal d’infraestructures ferroviàries Adif per reformar l’estació i la plaça dels Països Catalans i de Joan Peiró. Aquesta fase està ara en licitació i es preveu que les obres comencin el mes de gener de 2025. La previsió és que acabin el mes de març de l’any 2028.







