
Els usos del futur equipament de 4.000 metres quadrats que s’ha de construir al carrer Diputació amb Creu Coberta es definiran d’acord amb les necessitats no només d’Hostafrancs sinó també dels barris de l’entorn. El districte de Sants-Montjuïc inicia aquest mes de gener un procés de participació destinat a plantejar un Pla d’equipaments de Sants centre que abastarà els barris d’Hostafrancs, Sants, Sants-Badal, la Bordeta i Font de la Guatlla. Serà en el context d’aquests cinc barris que s’acabaran dibuixant els diferents serveis que acollirà el futur edifici.
Per escoltar i recollir les necessitats i propostes d’entitats i veïns, es posarà en marxa una primera fase amb sessions obertes entre els mesos de gener i març. També s’habilitaran a l’espai públic punts de dinamització i recollida d’aportacions. En l’àmbit digital el canal de participació serà la plataforma decidim.barcelona.
Un cop hagi finalitzat la primera fase de diagnòstic, entre finals de març i fins al mes de maig, el Districte té la intenció de fer sessions que serveixin per concretar propostes d’equipaments a partir de les necessitats d’usos identificades. Segons el Districte el procés de participació acabara, previsiblement, al juny de 2018 amb la presentació de les propostes i els criteris que hagin sortit de les entitats i de la ciutadania. Aquests criteris hauran de ser tinguts en compte pel govern de Sants-Montjuïc a l’hora de redactar el Pla d’equipaments de Sants centre.
El futur edifici públic del carrer Diputació amb Creu Coberta serà una peça bàsica per al barri d’Hostafrancs ja que aquell espai és l’únic disponible en el barri per augmentar la capacitat de serveis a la ciutadania i a les entitats.









Leave a Reply