
[simple-audioplayer title=”ESCOLTA LA NOTÍCIA” subtitle=”Declaracions de Lluïsa Erill, Conxita Pérez, Manuel Rodríguez Poveda, Fernando Acosta i Jaume Gaixas” mp3=”https://www.ivoox.com/futur-equipament-diputacio-creu-coberta-gestio-directa-municipal-o_md_103182355_wp_1.mp3″ color=”#fe6800″ image=”https://radiohostafrancs.cat/wp-content/uploads/2023/06/logo-rh-player-100.png”]
Aquest dimarts 14 de febrer, va tenir lloc la segona sessió del Debat ciutadà Espai Diputació, centrada en l’àmbit de l’acció social. Serveis per a la gent gran, per a joves , suport per a salut mental, i un punt de trobada social per atendre persones en situació de vulnerabilitat, van ser les principals propostes que van sorgir del diàleg en el qual van participar Lluïsa Erill, presidenta del Secretariat d’Entitats de Sants, Hostafrancs i la Bordeta; Conxita Pérez, vicepresidenta del consell de Prevenció i Seguretat de Sants-Montjuïc i vocal de l’Associació de Veïns d’Hostafrancs; Manuel Rodríguez Poveda, president de l’entitat Lleure Cívic, i Fernando Acosta, rector de la parròquia del Sant Àngel Custodi. En representació del govern del Districte va intervenir el conseller Jaume Gaixas, encarregat dels assumptes relacionats amb salut i gent gran i conseller de barri d’Hostafrancs.
Les entitats van plantejar les seves propostes de futur per a l’acció social a l’espai d’equipaments de Diputació-Creu Coberta. A més d’un casal per a gent gran, Conxita Pérez va apuntar la possibilitat de que una part de l’edificabilitat sigui per a pisos assistits o una petita residència destinats a també gent gran. Pérez també va donar suport a la proposta que la setmana passada va defensar el president de l’eix comercial Creu Coberta, Lluís Llanas: incloure en aquest espai un sistema de distribució de mercaderies al servei del comerç de proximitat. El rector de l’església d’Hostafrancs va proposar que també hi hagi un punt de trobada social que serveixi per a l’atenció de persones en situació de vulnerabilitat. Els participants van donar suport a la idea de que l’espai aculli serveis relacionats amb la salut mental, especialment per a joves i adolescents.
Debat sobre el model de gestió de l’equipament comunitari
Pel que fa al model de gestió dels espais polivalents del futur equipament de Diputació Creu-Coberta, es van veure dues posicions diferents. D’una banda, l’aposta per a una gestió pública directa per part de l’Ajuntament, opció clarament defensada per Manel Rodríguez Poveda, i la defensa del model de gestió per part de les entitats, expressada per la presidenta del Secretariat, Lluïsa Erill.
Una part es podria fer en el proper mandat
En la incògnita sobre els calendaris, des de l’actual govern del Districte, Jaume Gaixas, va insistir en la idea apuntada per Xavi Farré la setmana passada: en el proper mandat podria fer-se una primera part de l’equipament del carrer Diputació:
Proposta de consulta popular
Una proposta llançada per la presidenta del Secretariat va cridar l’atenció: que es faci una consulta ciutadana -va plantejar Lluïsa Erill- sobre el que es vol per al futur equipament de Diputació-Creu Coberta.
La tercerà sessió del cicle Debat ciutadà Espai Diputació tractarà sobre l’eix temàtic de la cultura i tindrà lloc al mateix Meeting Point (c. Creu Coberta, 26) dijous 23 de febrer, a les 18 h.





