
Foto: betevé
El parc Joan Miró, actualment molt afectat per l’impacte de les obres de l’L8 dels Ferrocarrils de la Generalitat i pels diferents usos que s’hi han afegit, es remodelarà en els propers anys. L’Ajuntament de Barcelona ha presentat al veïnat una proposta inicial per recuperar i reformar aquest gran espai verd de l’Eixample, amb un objectiu de que sigui més natural i sostenible. La reforma es posarà en marxa quan acabi l’afectació actual per les obres que actualment suposa l’ocupació d’una part important del parc. El consistori vol aprofitar l’oportunitat que significarà la recuperació del parc per replantejar-ne el disseny.
La nova proposta aposta per augmentar la superfície verda, plantar més arbres i reforçar la biodiversitat. També es vol crear més zones d’ombra, un aspecte cada vegada més important per fer front als episodis de calor intensa, i millorar la presència de l’aigua com a element natural i de confort. Per fer possible tot això, la proposta inclou actuacions en el subsòl per afavorir l’increment de la vegetació i l’aprofitament de l’aigua.
Nova distribució d’espais
Però la transformació no es limitarà al paisatge. També es revisaran els nombrosos usos que conviuen al parc. Actualment n’hi ha més d’una quarantena, entre espais infantils, zones esportives, àrees d’estada, itineraris de pas i activitats diverses. L’objectiu és reorganitzar-los perquè funcionin millor i perquè el parc sigui més còmode, accessible i inclusiu.
Un altre dels reptes serà connectar millor el parc amb els carrers que l’envolten. Els responsables del projecte consideren que, malgrat les seves dimensions, el parc encara funciona massa com un espai aïllat i volen integrar-lo millor amb el barri.
Procés participatiu obert al veïnat
Per definir aquesta transformació, l’Ajuntament ha posat en marxa un procés participatiu. Durant els pròxims mesos, veïns, entitats i usuaris podran aportar propostes i opinions sobre el futur del parc. Aquestes aportacions serviran per acabar de concretar el projecte definitiu. La previsió és que el projecte executiu estigui redactat abans que acabi l’actual mandat municipal. Posteriorment, les obres s’executaran per fases.
Un pulmó històric a l’extrem esquerre de l’Eixample
El parc Joan Miró, inaugurat l’any 1983 sobre els antics terrenys de l’escorxador municipal, no ha viscut mai una reforma integral d’aquest abast. Amb més de quatre dècades d’història, és un dels espais verds més importants de l’Eixample i acull una de les escultures més emblemàtiques de Joan Miró, Dona i Ocell, convertida en un dels símbols del barri.

Foto: betevé








Leave a Reply